Koniec
STAROSTKA OBCE
Ing. Jozefína Pokrývková, PhD.
+421918702837
starosta@lukacovce.sk
OBECNÝ ÚRAD
Alexandra Kolařiková 037 /7829 101
Ing. Miroslava Dudič 037 /7829 921
Mgr. Marcela Teplanská
POZVÁNKA NA PODUJATIE:
Po úmrtí blízkej osoby sa príbuzní musia vysporiadať nielen s veľkou stratou, ale popri smútku musia aj zorganizovať pohreb.
Ak nastalo úmrtie doma, prvou povinnosťou je zavolať lekára z pohotovostnej služby, ktorý vykoná obhliadku mŕtveho ľudského tela a vystaví list o prehliadke mŕtveho, v prípade potreby nariadi pitvu. Následne je potrebné kontaktovať pohrebnú službu a zosnulého previezť do domu smútku. Príbuzní sa môžu rozhodnúť, kam dajú svojho zosnulého previezť, avšak u nás je možnosť umiestnenia do Domu smútku Lukáčovce. V tomto prípade pozostalá rodina vybavuje všetky potrebné náležitosti na obecnom úrade.
Na matriku je treba priniesť list o prehliadke mŕtveho, občiansky preukaz zosnulého a občiansky preukaz osoby, ktorá pohreb vybavuje. Ak chcú pozostalí cirkevný pohreb, po vybavení týchto formalít, môžu navštíviť farský úrad podľa vierovyznania a zosúladiť termín pohrebu s možnosťami pohrebnej služby. V prípade, že úmrtie nastalo v nemocnici, resp. v inom zariadení, prevoz zosnulého zabezpečujú pracovníci zariadenia.
Výber alebo pridelenie hrobového miesta sa eviduje na obecnom úrade, kde sa vystaví zmluva o prenájme hrobového miesta s uvedením doby nájmu a výškou zaplateného nájomného.
Pri uzavretí zmluvy je potrebné ako prvý krok na mape cintorína identifikovať príslušné miesto, následne na toto hrobové miesto poverená pracovníčka vytvorí nájomnú zmluvu a nájomca uhradí nájomné v príslušnej výške. Nájomnú dobu je možné predlžovať a to zaplatením nájomného na ďalšie obdobie. Hrobové miesta, ku ktorým sa nebude nikto hlásiť, budú formou verejnej vyhlášky ponúknuté ako voľné hrobové miesta pre záujemcov.
Súčasne žiadame občanov, hlavne tých, ktorí majú na hroboch svojich blízkych len kríž, z ktorého už nie je možné vyčítať dáta zosnulého, aby podľa svojich možností priniesli so sebou aj údaje aspoň o dátume narodenia a úmrtia dotyčného zosnulého. Zmluva sa uzatvára na dobu 10 rokov.
– zabezpečiť na vlastné náklady údržbu hrobového miesta, dodržiavať čistotu a udržiavať aj okolitý priestor kosením po celom obvode hrobového miesta
– označiť bezodkladne hrobové miesto menom alebo iným symbolom
– oznamovať prevádzkovateľovi pohrebiska všetky zmeny údajov potrebné na vedenie evidencie hrobových miest,
– triediť a ukladať odpad na miesta určené prevádzkovateľom pohrebiska do kontajnerov
– ostatné odpady, ktoré vznikli napr. pri stavbe pomníkov, ako dosky, stavebný materiál, zemina a pod. si musí nájomca z pohrebiska odviesť a okolie hrobu vyčistiť
– riadiť sa podmienkami zakotvenými v prevádzkovom poriadku pohrebiska pri realizácii stavby, alebo inej úprave.
– zhotoviteľ, ktorý na svoju prácu pri úprave hrobového miesta potrebuje doviezť materiál motorovým vozidlom, je povinný vyžiadať si povolenie od prevádzkovateľa.
Informácie o evidencii hrobových miest a poplatkoch za prenájom hrobových miest poskytuje počas stránkových dní pani Zuzana Gajdošová
Pohrebná služba MARIANUM
Alekšince č. 276
tel: 0903 428 261
tel: 0911 861 077
webstránka: https://www.marianum-nitra.sk/
Pohrebná služba MIRTA
Cintorínska 13, Nitra
tel: 037/ 6525009
tel: 0908 790 760
webstránka: https://www.mirta.sk/
Pohrebná služba REQUIEM
Špitálska 5, Nitra
tel: 037/ 6503628
tel: 0905 948 812
webstránka: http://www.requiem-nitra.sk/
Pohrebná služba ASTRA
Pri cintoríne 1125/5, Hlohovec
Za Humnami 711/1, Nitra
tel: 0911 130 468
tel: 0911 464640
webstránka: https://astrapohrebnasluzba.sk/
Lukáčovce 2
95123 Lukáčovce
IČO: 00308188
DIČ: 2021102842
Cena vstupenky na osobu je 40€.
P | U | S | Š | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
P | U | S | Š | P | S | N |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Súhlas so spracovaním osobných údajov a použitím fotografie/videa.
Odoslaním formuláru dávate súhlas Obci Lukáčovce so spracovaním a používaním fotografií a videí, ktoré poskytnem prostredníctvom zaslania súborov, a to v súlade s ustanoveniami nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 (GDPR).
Súhlasíte, že poskytnuté fotografie alebo videá môžu byť zverejnené na internetovej stránke obce a použité na propagačné účely obce, ako sú napríklad tvorba plagátov, kalendárov alebo iných materiálov súvisiacich s organizáciou podujatí a aktivít obce.
Tento súhlas môžem kedykoľvek odvolať zaslaním emailu na adresu: administrator@lukacovce.sk, alebo osobne na Obecnom úrade Lukáčovce.
Za poskytnuté video/fotografiu ďakujeme 🙂
Oslavy obce Lukáčovce: Víkend plný hudby, zábavy a slnečného počasia
Vážený občan/občianka,
Aktuálne prebieha podpis nových zmlúv na dodávku pitnej vody z obecného vodovodu a vyrovnanie preplatkov za marcový odpis vodomerov.
Z tohto dôvodu prosíme majiteľov nehnuteľností, ktorí sú vlastníci vodomeru, aby sa dostavili na obecný úrad.
Úhrada poplatku za spotrebovanú vodu zo septembrového odpisu bude z vyššie uvedeného dôvodu možné uhradiť iba priamo na obecnom úrade počas stránkových hodín bezhotovostným alebo hotovostným platobným spôsobom.
Za porozumenie a spoluprácu vopred ďakujeme.
Obecný úrad Lukáčovce
Miesto, kde sa malí kamaráti učia hrať, tvoriť a spoznávať svet, kde majú každý deň nové dobrodružstvo. Nie je to škola pre veľkých, ale pre tých najmenších. Čo je to?
Miesto, kde sa učíme písať, čítať, počítať a kde spoznávame prvých učiteľov a kamarátov. Nie sme už najmenší, ale na veľkých nás ešte len pripravujú. Čo je to?
Vážení obyvatelia, srdečne vás pozývam na tradičný punč u starostky, ktorý sa uskutoční deň pred Vianocami.
Príďte sa zahriať pri príjemnej atmosfére, potešiť sa vianočnými koláčmi a spoločne si užiť predvianočnú pohodu 23. decembra od 18:00 do 20:00.
Teším sa na vašu účasť a príjemne strávený čas v spoločnosti susedov a priateľov.
Miesto, kde sa modlíme a nachádzame pokoj, stojí na kopci a z jeho veže znejú zvony. Kde to je?
Otváracia doba Obecného úradu
počas vianočných sviatkov
Na papierovej kartičke, ktorá vám bude doručená do schránok (30.12.2024) sa nachádzajú 4 okienka, do ktorých napíšte čísla od 1 do 24 podľa toho, ktorá výzdoba súťažiacich v iniciatíve Adventný kalendár okien sa vám páčila najviac. Pokojne napíšte jedno číslo aj do všetkých okienok, čím odovzdáte 4 hlasy.
Ďalšie 4 hlasy môžete odovzdať prostredníctvom internetového hlasovania v aplikácií MUNIPOLIS (hlasovanie bude spustené 30.12.2024).
Ak využijte možnosť hlasovať cez Munipolis a použijete aj papierovú kartičku, odovzdáte tak až 8 hlasov.
Vyplnenú papierovú kartičku môžete vhodiť do schránky na obecnom úrade. Po Novom roku vyhlásime víťazov súťaže a víťazov z hlasujúcich občanov. Hlasovať je možné do 12. 01. 2025.
Hlasovaním formou papierovej kartičky a aplikácie Munipolis budete zaradený do zlosovania o výhru iba raz.
Traja náhodne vybraní hlasujúci získajú poukážku v hodnote 20 €.